Hoe om gewicht te verliezen en gezond te zijn
Afvallen Den bosch

Laten we het hebben over wat je moet doen om af te vallen en gezond te zijn.

De consumptie van energiedrankjes wordt afgeraden. Deze drankjes bevatten veel sterk gemethyleerde chemicaliën, veel cafeïne en kunstmatige zoetstoffen. Deze drankjes hebben een dubbel effect. Ze stimuleren je CYP-enzymen, ze versnellen je stofwisseling en ze onttrekken belangrijke mineralen en vitaminen aan je organisme, maar ze verhinderen ook dat je de essentiële voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft, verwerkt en gebruikt. Je hebt net bosbessen bij het ontbijt gekregen en niet veel vezels en de cafeïne zal je sowieso eerder bereiken dan de suiker. Cyperon heeft veel cafeïne en je zult meer geluk hebben dan de bosbessen. Dit dieet kan gevaarlijk voor je zijn. Je lichaam zal sterk reageren op deze traktaties. De intensiteit van de reactie verschilt per persoon. Sommigen krijgen onmiddellijk resultaat, anderen minimaal. In extreme gevallen kunnen sommige extreme diëten zelfs tijdelijk schade aanrichten. Zelfs als u slechts een inzinking in uw stofwisseling ervaart, is de kans groot dat uw gewichtsverliesvermogen erdoor wordt onderdrukt. Het dieet moet werken op uw eetlustverminderend vermogen.

Het dieet kan ook schadelijk zijn voor uw botten en organen. Dit dieet berooft u van calcium, magnesium en vitamine D. Het kan er zelfs voor zorgen dat er calcium in uw botten wordt afgezet. De bosbessen en eiwitten zullen deze voedingsstoffen opnemen om uw lichaam te helpen nieuw calcium in uw botten te vormen, en u zult minder slijm en minder slijm krijgen.

Afvallen kan niet alleen leiden tot permanente gewichtstoename, maar het veroorzaakt ook problemen voor uw immuunsysteem. De overmatige ophoping van vetcellen wordt door uw systeem afgestoten. U zult minder goed in staat zijn om infecties en ziekten te bestrijden. Ook wordt u er sneller oud door.

Bij deze dieetstrategie wordt geen rekening gehouden met enkele vitale voedingsstoffen die het lichaam nodig heeft om doeltreffend te functioneren. De belangrijkste daarvan zijn de aminozuren en de macromoleculen. Het dieet moet ongeveer twee weken duren. Gedurende deze tijd zult u wat gewicht beginnen te verliezen – genoeg om u het gevoel te geven van een slanker lichaam. Het is tijdens deze fase van gewichtsverlies dat u zich ook op de macromoleculen in uw lichaam zult moeten concentreren om te overleven. Het dieet zal een beetje pijn doen als je verkouden bent of diarree hebt, maar daar moet je rekening mee houden. Wanneer u gewicht verliest, zal uw stofwisseling vertragen omdat uw lichaam vet, spieren en water onttrekt om te overleven. Tijdens de dieetfase zult u nog minder voedingsstoffen uit het voedsel halen. Je lichaam zal verstoken blijven van de macromoleculen die het nodig heeft om te overleven, dus bepaalde voedingsstoffen zoals de aminozuren en de macromoleculen zullen niet meer worden aangemaakt in je lichaam. Deze actie zal negatieve gevolgen hebben voor je gezondheid.

Enkele van de beste bronnen van proteïne en aminozuren zijn vis en vleesproducten. Enkele voedingsmiddelen waarvan bekend is dat ze deze aminozuren bevatten of in kleinere hoeveelheden bevatten, zijn eieren, melk, gevogelte, kaas en vlees. Je vindt het aminozuur arginine ook in sommige producten die je bij de drogist koopt. Dit is de bouwsteen van het eiwit dat u nodig heeft om spieren op te bouwen. Het dieet moet ongeveer de helft van een kilo of plantaardig product bevatten. Groene groenten en fruit bevatten enkele van de beste bronnen voor plantaardige eiwitten.

Lees meer:
Voedingsadvies Den bosch
Sportvoeding Den bosch